onsdag, juli 05, 2006

Supplerende oplysninger til mine gaver

Jeg er i kommentarer blevet bedt om supplerende og uddybende oplysninger til alle mine nye strikkehæfter.
Og der er da ikke noget jeg hellere vil ;-)

Lene Z spørger til den grønne cardigan på billede nr. 2, og Ulla har helt ret - det er en Debbie Bliss model og bogen hedder "Alpaca Silk 2".

Ulla og Vivian spørger til GNAA-bogen. Jeg vil meget gerne vise billeder, men det må vente lidt, for hjemmecomputeren er stået af, så jeg snyder mig lige til en blogopdatering fra min pind på arbejdet.

Med hensyn til hvor meget initiativ manden min selv lagde for dagen, må jeg indrømme, at han havde fået seddel med hjemmefra, men at han brugte så megen tid og besøgte så mange butikker, var mere end jeg havde forventet.
Faktisk glemte jeg et billede i sidste post, for der var da også lige fire magasiner af forskellig art. Blandt andet var der en med hækling, og deri var der en hæklet cykel (aprospos Ferrarien i JP). Hende der havde hæklet den var nu igang med at hækle en computer!!!!!!

Jeg var faktisk heller ikke den eneste der fik gaver - drengene fik hver et baseballbat og handske. Johannes fik et beklædt med skumgummi og Niels Peder fik et rigtigt bat i juniorstørrelse.

På strikkefronten er jeg færdig med forstykket på den grønne top og næsten færdig med ryggen. Der er strikket 10 cm af ryggen på ribtoppen med snoning. Men jeg skal jo også have lavet en juli-firkant til mit tæppe, og nu er der jo masser af muligheder med de tre nye afghan-bøger i huset.

Hvis ellers der er ro på ungerne i dag, er der rig mulighed for at strikke hele eftermiddagen og aftenen med, for Esben er taget på seminar fra i dag til i morgen, så jeg vil finde mig et godt hjørne på terrassen og få lavet ryggen på den grønne top færdig.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej igen,
Som man måske har kunnet se, har jeg såmænd også forsøgt at få fat i modellen/hæftet, dog uden held ved første forsøg, så nu har jeg opgivet. Jeg får den sikkert heller aldrig strikket.
Hilsen Lene Z.

Anonym sagde ...

Jeg er lidt sent ude pga. ferie, men jeg vil lige pippe om, at jeg MENER at have læst noget i Webstrik om, at den der skægge top fra berrocco giver problemer, enten er den meget lille i størrelsen eller lignende - jeg mener, et af de svenske medlemmer skrev om det, og at hun havde læst lignende andre steder? Prøv eventuelt at spørge i Webstrik...det er nemlig grunden til, at jeg aldrig har givet mig i kast med den, selvom den er VILDT flot og lige min smag.