lørdag, september 16, 2006

Færdigt arbejde

Bomuldstoppen er færdig, og jeg er meget tilfreds :-)

Den sidder perfekt, og selv om den jo egentligt er en sommertop, så tror jeg den vil blive flittigt brugt til vinter over en skjorte.

Fakta: Jeg har brugt knap 6 nøgler "Johs Sejlgarn" købt for 7 kr. nøglet. Jeg har aldrig set garnet før, er der nogle af jer andre der kender mærket!? Det har en løbelængde på 108 m til 50g.
Jeg har strikket på p4 i en str. Large. Jeg har 1 nøgle tilbage, det ryger i bunken til djævlehuer.

Jeg har opdaget, at det med at lave strikkeprøver ikke hjælper en snus. Når jeg begynder på selve projektet, så holder min strikkefasthed ikke alligevel. Så der er ikke andet for end, at starte, måle, pille op og starte forfra. Derfor er denne top også gået fra en XL til en L.

Og så til strikkefestivals strikketøj!!! Søde Hanne, du har ganske ret, det kræver megen overvejelse, at finde det rigtige strikketøj til weekenden. Men jeg kom i tanke om, at jeg jo er startet på denne http://kortlink.dk/2zab. Jeg synes det er en fed model, men alle de snoninger er ved at drive mig til vanvid, så den skal jeg selvfølgelig have med til workshoppen "snoning uden hjælpepind".

Jeg glæder mig helt vanvittigt til at møde alle jer, som jeg synes jeg kender så godt, men aldrig har mødt - nu er der kun 2 uger til :-)

1 kommentar:

The Silent Knitter sagde ...

Selvfølgelig skal du tage den med og lære at sno UDEN hjælpepind. Jeg prøvede på weekendkursus med Elsebeth Lavold - og jeg måtte (trods indgroet stædighed mod forandringer !!) overgive mig - det kan læres ;-)
Vi ses ganske snart
KH Hanne V