lørdag, november 10, 2007

Tiden flyver

Det er næsten en måned siden jeg sidst var forbi her. Men nogen gange må der prioriteres og strikketøjet kommer før bloggen.
Snowdrop og den tykke vest er færdige, billeder kommer senere. November er dømt til hue måned, jeg skal have strikket huer til sygehuset, er i gang med en tillægsgave til niecen med fødselsdag d. 17 november, Johannes ønsker sig en hue magen til den melerede jeg har strikket til Esben, og Niels Peder ønsker sig et pandebånd og vanter.



To huer til Esben. Den sorte i dobbelt strømpegarn, ca. 120 masker i rib på pind 4. Den melerede i Løve Symfoni, igen ca. 120 masker på pind 4. Den sære facon skyldes nutellaglasset indeni huerne!!!

"We call them pirates" hue. Jeg har 96 masker = 3 mønsterrapporter og kun to rækker hoveder i højden, så passer den til et barnehoved str. ca. 50 cm. Igen dobbelt strømpegarn på pind 4. Huer der kan smides i vaskemaskinen er altså et hit til aktive børn!!!!!!
Ifølge opskriften strikker man huen og slår derefter op til ombuk!?! Noget molboagtigt i min verden, istedet har jeg strikket 10 omgang glat og sluttet med en omgang vrang, så nederste kant bliver med "knuder". Så er det bare, at sy kanten op, når huen er færdig.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg overvejer en pirathue til Ludvig - det må da være det der skal til for at han vil ha hue på. Hilsner fra Ærø