tirsdag, januar 15, 2008

Jeg har været sååå dygtig :-)

Her er hvad jeg fik strikket i weekenden.


Skrapgrønne vanter til Niels Peder. Han har ventet længe på dem, for jeg synes farven er lettere utiltalende, og så ville han gerne ha dem med kamouflagemønster!! Når enderne er hæftet (lige om lidt) bliver de afleveret til min Mor, så vil hun sy rustfarvede pletter på!!! Niels Peder er så lykkelig, og det tog ikke ret lang tid at strikke dem, så det skulle jeg ha haft gjort for længst. Men sådan er det med de uinspirerende opgaver...

Da Esben og jeg stod og pakkede torsdag eftermiddag, klagede han over længden på de huer jeg har strikket til ham. Og jeg måtte give ham ret, de manglede lige 5cm til at bukke op, så jeg satte mig resolut ned og slog op til en ny hue til ham. Der blev strikket lidt i bilen og på færgen, og manden fik en hue der passede.
Jeg har gravet mit slumretæppe frem igen. I 2006 strikkede jeg 13 firkanter, så skete der ikke en ski' disse i 2007, men nu skal det tæppe ha en skalde, så jeg forhåbentligt kan slutte 2008 med et færdigt tæppe. Her er årets første firkant. Mønsteret er fra GAAA bogen, men jeg har modificeret det en smule, for huset er egentligt en kirke, men jeg har døbt det Peter Plys' hus, og mon ikke Ugle bor i træet ;-)

Jeg overvejer, at droppe min "på pindene" liste i den højre side og erstatte den med en "det vil jeg strikke i 2008" liste. Lidt nyt skal der til en gang i mellem.
Nå, det var de ender på Niels Peders vanter jeg kom til...

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åh hvor jeg kender til pligt strik, det er bare ikke så sjovt... men det hjælper ind imellem på at modtageren bliver glad for det

Berit sagde ...

Hmmm...camouflagefarvede vanter... Sandnes Garn har noget garn (i to kvaliteter, så vidt jeg husker) der laver camouflagefarvet strik. Det er måske lidt sent at informere dig, men det er måske alligevel hurtigere end at sy på.
Se evt. min blog,hvor jeg har strikket en peruhue og en hættetrøje til min søn i den lidt tykke kvalitet.

Anonym sagde ...

Jeg kan ret godt lide dit slumretæppe, men hvad er GAAA bogen?? her er jeg lidt på herrens mark...