tirsdag, april 29, 2008

Alt afhænger af øjet der ser...

Esben og jeg havde en "gøre hverdagen bedre" samtale (de kommer i en lind strøm for tiden). På et tidspunkt løftede han pegefingeren, pegede på mig og sagde: "Jeg er så træt af at høre på, at du vil tabe dig, alt imens jeg laver sund mad og du propper dig med søde sager"!!
Den tyggede jeg lidt på, og bestemte mig så for at skrue ned for sukkerindtaget (som nævnt i tidligere indlæg). Jeg købte et par bøger om ændrede kost- og livsvaner, og har nu på godt 2 uger tabt 4 kg - JUBII.
Vi sad så lørdag morgen og snakkede over morgenkaffen, og så kom denne: "Du er godt nok blevet hellig med din mad"!! Jeg trak på smilebåndet, ved jo at han elsker min slankere krop lige så meget som jeg selv gør.
Jeg ved med mig selv, at jeg kan ikke nøjes med et lille stykke chokolade eller et enkelt glas rødvin. Hvis jeg får begyndt, så bliver jeg ved til emballagen er tom, derfor ingen slik, chokolade, sodavand, rødvin m.v.
Inspirationen kommer blandt andet fra Kernesundfamilie og 10 år yngre på 10 uger. Etcetera har også købt dem. De kan virke hysterisk fanatiske, men man kan jo sortere - det gør jeg ;-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

- og det var heldigt at "et cetera" har anskaffet de bøger - for ellers havde hun nok ikke fundet vej hertil :-) Dejlig blog du har, Anne - med fine (livs)iagttagelser :-)